Nyheter

Til alle jeg ikke har møtt før: Hei! Og til de som husker meg fra sist: Hei igjen!
By Knauf Insulation on april 02, 2020

Jeg begynte å jobbe i Knauf-konsernet i 1991. Opp gjennom årene har jeg hatt mange forskjellige roller i ulike markedssegmenter og land. Noe av det hyggeligste og mest givende var kanskje mitt forrige opphold i Skandinavia. Mellom 2008 og 2015 var jeg nemlig med på å starte opp og utvikle Knauf Insulations skandinaviske forretningsenhet. Så det er med stor glede og forventning at jeg igjen griper muligheten til å bli en del av det skandinaviske teamet. Jeg ser frem til både å møte gamle kjente og å stifte nye bekjentskaper.

Knauf Insulation har i mange år vært den raskest voksende isolasjonsprodusenten i verden. Jeg tror det skyldes at vi satser på å levere innovative produkter til kunder og sluttbrukere, noe som igjen er et resultat av at vi lytter til folk. Som privateid familiebedrift er vi fleksible, og dermed kan Knauf lettere tilpasse seg til stadig nye behov i markedet og hos kundene. Dette vil vi selvsagt fortsette med når vi utvikler virksomheten og bygger videre på dagens kundeforhold i Skandinavia.

I 2020 skal Knauf Insulation lansere en rekke nyheter på de skandinaviske markedene, og nu vil jeg gi deg et innblikk i noen av disse. 

Nytt år, nye ansatte, flere lager

Det er veldig hyggelig å kunne fortelle at Knauf Insulation skal foreta flere nyansettelser i regionen. Vi trenger en ekstra Customer Services Representative ved kontoret i Göteborg, og vi skal opprette en ny Product Manager-stilling knyttet til markedsføring. For å gi kundene mer proaktiv støtte i markedene innfører vi Key Account Managers i Sverige og Norge samt en ekstra Area Sales Manager i begge land.

For å yte bedre service i regionen planlegger vi dessuten å etablere lager i Trondheim, Göteborg og København i tillegg til de eksisterende logistikkanleggene i Drammen, Borås, Luleå og Hedensted. 

 Nye produkter, innovasjon og markedsføring

Siden Knauf Insulation produserer både glass- og steinullisolasjon, kan vi tilby objektive, pålitelige råd om hva som er den beste løsningen for å oppfylle dine kunders behov. Dessuten kan vi levere både glass og steinull med samme bil. Et oppsving i etterspørselen etter steinullprodukter har inspirert oss til å inkludere mer i kjerneutvalget vårt. Senere i år skal vi lansere en omfattende “Solutions Guide” som skal omfatte kjerneutvalget vårt av produkter til bygningsisolasjon, inkludert bruksområder, og understreker at både glass- og steinullisolasjon fra Knauf Insulation tilhører Euroklasse A1 for ikke-brennbare materialer og flammespredning.

Den nye Solutions Guide kommer også til å omfatte flere nye produkter, flere dimensjoner og branntesting som nylig er gjennomført hos RISE Fire Research.

Kommer i 2020:

• RainScreen Fasade konstruksjon – isolasjonsmateriale i steinull til utvendig bruk i ventilerte fasader

• EWI Grunnmursplate – Grunnmursplate i steinull.

• Trinnlydsplate – reduserer trinnlyd i etasjeskillere og på grunnplan i steinull.

• Standard plate – Standard steinull bygningsplater

• Flat Roof Slabs – Steinull takplate i system.

• UrbanScape – Green Roof - Steinull takplater i system

• Bjelkelags plate med duk - Steinull plate med duk.

Du finner datablader for hele utvalget under Dokumenter på nettstedet vårt. Din lokale representant vil gi deg beskjed når de ovennevnte produktene blir tilgjengelige. I løpet av 2020 kommer vi også med korte installasjonsfilmer for kjerneprodukter for å øke effektiviteten på byggeplassen.

ECOSE® Technology, vårt biobaserte bindemiddel som setter en ny standard for miljøhensyn og bærekraft, er ingen nyhet. Faktisk lanserte vi det for 10 år siden. Likevel er denne revolusjonerende teknologien fortsatt unik og fremdeles førstevalget til entreprenører over hele Europa og USA. Den gir nemlig installatørene følgende fordeler: en robust mineralull som er enkel å håndtere og lett å skjære, støver lite og inneholder få flyktige organiske forbindelser (VOC), og som ikke har ubehagelig lukt, kunstige fargestoffer eller tilsatt formaldehyd. 

Knauf kjøper opp USG & Armstrong Ceiling Solutions

Mange har fått med seg at Knauf Group i 2019 kjøpte opp andeler i USG & Armstrong (utenfor Nord-Amerika). Dette representerer betydelige investeringer. Knaufs byggematerialvirksomhet representerer totalt 10 milliarder euro på verdensbasis. Jeg håper denne informasjonen, vår fortsatte organiske utvikling og våre stadige innovasjoner i Skandinavia, gjør at du fortsetter å velge Knauf Insulation og se på oss som en stabil, sikker og pålitelig partner.

Alle hos Knauf Insulation setter stor pris på vårt samarbeid med dere.

Mark Gillott

Market Development Director - KINE