Nå skal Knauf Insulation Nordic bli enda bedre!
Til å hjelpe seg har organisasjonen fått en rekke forbedringsforslag fra forhandlerne.
– Våre forhandlere er stort sett fornøyde, men også små problemer må håndteres for ikke å bli irritasjonsmomenter, sier adm. dir. Peter Iscasson.
Mot slutten av fjoråret gjennomførte Knauf Insulation en spørreundersøkelse blant forhandlerne i de nordiske landene som var basert på metoden Lytt & Lær. En lignende spørreundersøkelse ble gjennomført i 2014 da Knauf Insulation bestemte seg for å basere forbedringsarbeidet på kundenes synspunkter.
Kort fortalt går undersøkelsen ut på at et antall representative forhandlere dybdeintervjues. Deres synspunkter ligger til grunn for undersøkelsen som deretter sendes ut til alle forhandlere i Sverige, Norge, Danmark og Finland.
Det skjedde i desember, og nå er svarene analysert og en rekke forbedringstiltak skal implementeres.
Ingen store saker
– Det er ingen store saker. Det handler f.eks. om tydeligere merking på paller og sekker, sier Peter Isacsson, som legger til at det gamle problemet med å skjære ullen, så å si er borte.
– Det handler dels om kunnskap, at ullen vår skal skjæres med en slett utannet kniv, dels at vi har utviklet vår egen kniv.
Med relativt få forbedringstiltak kan Knauf Insulation bruke mer energi på proaktive forbedringer. Som når det gjelder de komprimerte forpakningene av isolasjon, som allerede får mye skryt av forhandlere og kunder.
– Vi er klare til å gå enda et skritt på komprimering. Mot slutten av året kommer enkelte dimensjoner med enda bedre komrpimering, noe som tar mindre plass hos forhandlerne og ute på byggeplassene.